hallgatási korlátozás az érintetlen hallás ellenére
A hallásfeldolgozási és észlelési rendellenességet (AVWS/AVS) diagnosztizálják, ha a hallás ép, de a hallás továbbra is súlyosan korlátozott. Ennek oka az a tény, hogy az akusztikus információk észlelésének és feldolgozásának központi folyamata megzavaródik. Ennek eredményeként az érintett személyek megkülönböztetést, valamint a hangok felismerését és értékelését nehéznek találják. Gyermekkorban az AVW-ket fejlődési rendellenességnek tekintik, amely az összes gyermek 2-3 % -át érinti, amikor a fiúkat kétszer olyan gyakran diagnosztizálják, mint a lányok. A rendellenesség azonban csak az élet későbbi szakaszában látható.
avws okok
A nem a hallószerv megszakításának oka , és nem is tanúsítja az intelligencia csökkentését. Inkább úgy gondolják, hogy ez a g enetikus hajlam, az orvosi tényezők és a környezeti befolyások kombinációjából származhat.orvosi tényezők | Környezeti hatások |
|
|
Az AVW -k csak felnőttkorban jelennek meg, valószínűleg a gyermekkori oka is. A rendellenesség és hátterük sok részlete azonban nem egyértelmű. Az is megkérdőjelezhető, hogy ezt a nyelvi fejlesztési rendellenesség részeként vagy függetlennek kell -e tekinteni, mivel azt gyakran határozzák meg a nyelvfejlesztés késleltetésével kapcsolatban.
AVWS tünetek és kövesse a
A hallásfeldolgozás és az észlelés zavarása különféle tünetek felhasználásával feltételezhető:
- Korlátozott nyelvi megértés A háttér/zajhoz vagy több hangszóróval folytatott beszélgetésekben
- Nehézségek a diszkriminációban (megkülönböztetés) hangok, hangok és zajok
- A hangos diszkrimináció nehézségei néha károsodáshoz vezetnek az olvasás és az írás során
- Nehézségek a hangszóróra összpontosítani
- Korlátozott memória
- Ehhez kapcsolódik: Korlátozott képesség összefoglalni Said által
- részben. Rendellenességek a kiejtésben
- Gyerekeknél: Nehezebb írásbeli nyelv elsajátítás
elvileg, a rendellenesség típusától és kifejezésétől függően, négy esetleg károsodott területet lehet azonosítani:
lokalizáció | diszkrimináció | Kiválasztás | Dichotikus hallás | A hangok iránya és eltávolítása | A hangok megkülönböztetése egymástól | Szűrő a releváns akusztikus információkból | Képesség mindkét kutyát hallgatni |
A kiválasztás területe különösen nehéz a hangos környezetben, amelyben különféle zaj fedi át a releváns információkat. A diszkrimináció képességének korlátozása viszont azt jelenti, hogy a hasonló hangok közötti különbségtétel nem lehet megkülönböztetni. Tehát vannak kommunikatív félreértések .
AVWS diagnózis
A hallásfeldolgozási és észlelési rendellenesség meghatározásához alapos diagnózisra van szükség. Általában a megfelelő teszteket nagyon fiatalon lehet elvégezni erre a célra, bár a biztonságos meghatározás csak 6-7 évig reális. A különböző tesztek információt nyújtanak a hallásfeldolgozás és az észlelés létezéséről:
- Nyelvi megértési tesztek
- Hangos diszkrimináció tesztjei
- A fonológiai tudatosság tesztjei
- A fonológiai memória tesztjei
Ezenkívül ki kell zárni más rendellenességeket és tanulási nehézségeket.
A fogyatékosság foka: Az AVWS fogyatékosságnak számít? A
AVW -k nem tekintik fogyatékosságnak, hanem részleges teljesítmény -rendellenességnek. Ennek ellenére a betegség bizonyos fokú fogyatékosság (GDB) meghatározásához vezethet. Manapság a „károsodási következmények foka” (GDS) kifejezést arra használják, hogy igazságot tegyenek arra a tényre, hogy ez nem fogyatékosság, hanem a betegség következményei súlyos korlátozásokhoz vezetnek. A GDB/GDS 10-15 % -ról indokolt az AVWS -ben, a mindennapi életben és az órákban.
hallásfeldolgozási és észlelési rendellenesség: Kezelés/terápia
Az AVW -k meghatározása után a kezelő orvos elmagyarázza a megfelelő terápiás és kezelési intézkedések lehetőségeit. A beavatkozás fókuszában nagymértékben a konkrét károsodástól függ, és az érintett személyre összpontosít, de a környezetére is. A gyermek betege esetében a gondozók és a tanárok információi döntő jelentőségűek. Például a tanároknak figyelmet kell fordítaniuk a vizuális szemkontaktusra annak érdekében, hogy megkönnyítsék az érintett gyermek lokalizációját és kiválasztását. A szülőknek javasolják, hogy felhívják a figyelmet magukra azáltal, hogy a kezüket, amikor beszélgetni akarnak, és válasszanak egy csendes környezetet a fontos beszélgetésekhez és a házi feladatokhoz.
az osztálytermi akusztikája tekintetében a környezethez is rögzíthető a zaj, amennyire csak lehetséges. Az osztálytermi ülést ennek megfelelően kell elosztani. További támogatáshoz a vezeték nélküli halláshoz szükséges műszaki eszköz használható. Ehhez a tanár műsorszolgáltatót, a gyermeket viseli. Az adó közvetlen hangátvitelét lejátszják a címzettnek, hogy egy központos hallgatási benyomást hozzanak létre. Egy másik terápiás intézkedés a beszédterápia területére esik: A fonológiai tudatosság és a tanulási stratégiák előmozdítása a hallásmemória enyhítésére hozzájárul a jobb nyelvi megértéshez.